Desatero respektujícího týmu EDIN


My pedagogové: 

  • Respektujeme dětské emoce Nasloucháme, pojmenováváme a pomáháme dětem zvládat jejich emoce. Učíme je empatii, seberegulaci a duševní pohodě.

  • Každé dítě je originál Vnímáme jedinečnost každého dítěte – jeho tempo, potřeby, talenty i způsob učení. Neporovnáváme, ale podporujeme růst každého zvlášť.

  • Uplatňujeme individuální přístup Přizpůsobujeme metody, tempo i komunikaci tak, aby odpovídaly potřebám konkrétního dítěte. Věříme, že rovnost neznamená stejnost.

  • Podporujeme vnitřní motivaci a stav flow Vytváříme podmínky, ve kterých se děti mohou ponořit do činnosti s radostí, soustředěním a bez vnějšího tlaku.

  • Chyba je náš přítel Učíme děti, že chyba není selhání, ale přirozená součást učení. Pomáháme jim chápat chybu jako příležitost k růstu a objevování.

  • Učíme prožitkem Využíváme smyslové, pohybové, tvořivé a zážitkové aktivity, které dětem pomáhají učit se celým tělem i srdcem.

  • Podporujeme talent a silné stránky Všímáme si, v čem děti vynikají, a dáváme jim prostor, aby mohly svůj potenciál rozvíjet bez ohledu na školní šablony.

  • Rozvíjíme komunikační dovednosti Učíme děti naslouchat, vyjadřovat se, sdílet názory, řešit konflikty a spolupracovat s druhými.

  • Rozvíjíme kritické myšlení Povzbuzujeme děti, aby kladly otázky, hledaly souvislosti, tvořily vlastní názory a učily se argumentovat s respektem.

  • Věnujeme se osobnostní a sociální výchově Pomáháme dětem poznávat sebe, budovat zdravé vztahy, rozvíjet sebedůvěru a učit se žít v komunitě.